Monday, February 11, 2019

Får man onanera?

Min kompis frågade mig hur ofta man får onanera. Just det – hur ofta man FÅR onanera. Herregud, tänkte jag – det är väl upp till var och en att själv bestämma. Men är det så då? På riktigt? Jag tänker att det ändå måste finnas ett minimi och ett maximivärde för vad som a) är socialt acceptabelt och b) hälsosamt. Jag googlade förstås:
Ovanstående artikel poängterar betydelsen av onani, och att det är bra för oss. Jag skulle nog gissa att de flesta onanerar mindre än vad som är rekommendationen. Författaren verkar vilja ha den linjen att onani är positivt för oss i utvecklingen av vår sexualitet, lite som om hennes uppfattning var att de flesta är lite blyga av sig. Texten är lite som en uppmuntran nästan. En varning finns dock också med för att det kan finnas en gräns för när man kan blir beroende av onani. Då är jag definitivt förbi den gränsen sedan länge. Eller så är jag bara så hiskeligt översexuell.
Författaren skriver att när man är beroende responderar man inte längre på sex med en partner, och att man förlorar suget efter andra sexuella aktiviteter. Då kanske jag inte är beroende ändå tänker jag. Jag onanerar dagligen, ibland fler gånger per dag, men jag har inte förlorat suget efter knull. Jag knullar oftast gärna trots att jag alldeles just onanerat. Kan man vara så? Eller har jag nåt större allvarligare fel månntro? Jag googlade lite till:
Den här artikeln berättar att män onanerar oftare än kvinnor. Föga förvånande! Dock inte i vårt förhållande kan jag berätta. Hemma hos oss är det nog jag som är det sexuella rovdjuret :) Tror mannen är ganska normal enligt siffrorna i artikeln. Vi smyger ju inte med det så jag tror att jag vet hur ofta han gör det, fast aldrig kan man väl veta säkert. Jag gillar att börja dagen i sängen med en orgasm, och han föredrar duschen på kvällen, om vi inte ska knulla. Då sparar han sig. Jag deltog inte i enkäten då den gjordes men annars kunde jag varit den där 1%en som gjort det överallt. :D Tänder lite extra på det förbjudna. Gäller både sex med partner och onani. Men jag är lite förvånad över tjejernas onanivanor. Är det faktiskt så illa att de flesta kvinnor inte onanerar oftare än varannan månad, och att så få tycker att det är viktigt? På vilken planet bor jag riktigt? Jag skulle bli galen om jag inte gjorde det oftare än så. Är det verkligen inte starkare behov, eller är det samhällets normer igen som förtrycker tjejernas sexualitet?
Jag hittade också en artikel som lyfter hälsofördelarna med onani:
Jag säger bara amen till detta! Jag instämmer definitivt. Mer onani! Det är ju bra på alla sätt! Och enligt artikeln nedan är det inte skadligt att onanera fler gånger per dag så länge njutningen inte ersatts av ett inre tvång. Tack! Det var det jag ville få bekräftat!
Med denna bakgrundsinformation och mina egna erfarenheter säger jag därför att man FÅR onanera så ofta man vill, men gärna oftare än du gör just nu. Antagligen onanerar du för sällan. Gör det till en mysig ritual där du njuter och kopplar av från dagliga stressen. Man lever för kort tid för att inte njuta till max. Åtminstone får man inte neka sig själv njutning för att man inte vågar eller för att någon annan verkar ha åsikter. Din onani är din egen grej. Om du inte hinner - prioritera om! Du är viktigaste personen i ditt liv!
Jag älskar onani, och jag känner mig sexig när jag gör det. Ibland brukar jag fantisera att någon betraktar mig och att jag gör den personen upphetsad. Ibland tittar mannen på och då brukar jag låtsas att han är någon annan. Det är otroligt vackert när en kvinna njuter av sig själv. Det gör också mig upphetsad att se. Jag brukade låtsas att jag var världens vackraste kvinna och att alla skulle göra vad som helst för att få se mig onanera. Jag låtsades att jag gjorde en riktig show. Det gav mig mycket självförtroende, kanske lite för mycket? :) Haha. Men de har alldeles rätt i sina teorier – om man utforskar sig själv och sin sexualitet så kan man njuta mer av sex med andra också.

No comments:

Post a Comment