Wednesday, February 6, 2019

Produkttest - Lelo Sona

Det finns ju en uppsjö av vackra och fantastiska sexleksaker nuförtiden - det är helt omöjligt nästan att bli uttråkad om man tänker att man vill testa igenom alla! (nån som känner sig utmanad? hehe).
Jag har varit lite nyfiken på att testa en stimulator som heter Lelo Sona Cruise. Den är väldigt läcker i designen - rosa, vem gillar inte det?
Den kom levererad i en fin lyxig förpackning:





En liten usb-sladd att ladda medföljde och för en som är ivrig behövdes bara några minuters laddning för ett första test! D








Lelo fungerar så att den har ett munstycke som har en sorts sugande effekt genom att använda sig av ljudvågor samtidigt som den vibrerar. Den har en knapp där man väljer läge kring hur sugeffekten visar sig. Kraftiga pulser med paus, lite snabbare med kortare paus och fram till att den vibrerar och suger i ett. Det finns även två knappar för att öka eller minska känslan. Låter det inte spännande?


... jag tyckte det verkade så spännande så jag blev nästan rädd i början. Skulle hela klitoris sugas in i hålet? haha. Det hände såklart inte, men det var en väldigt kraftig känsla i början. Jag började med att köra kraftiga pulser med längre paus, justerade ner kraften lite så att känslan skulle bli lite mer kittlande och inte så "rakt på sak".  Jag hade i början lite svårt i början för jag ogillar en alltför stark kontakt med klitoris, jag är väl ganska känslig gissar jag. Jag testade igenom alla lägen  på Lelo och fastnade kanske mest för när den vibrerade konstant.




Jag tror att jag hade lagt en bild i mitt huvud av att Lelo skulle kännas som en vanlig vibrator och på det sättet blev lite paff vid användningen. Den är mer än en vibrator på sitt sätt och ger en annan känsla i och med sug-effekten. Jag känner att jag absolut tänker ge den flera chanser och testa lite olika lägen och tekniker. Den känns som en mångsidig stimulator. Och den levererade en orgasm utan tvekan!

Jag tänkte en lista på för-och nackdelar passar bra här:

På plus-sidan:
Ergonomisk och skön att hålla i
Snygg design - inget man behöver skämmas för om den skulle råka ligga framme.
Snygg förpackning som gör att man känner sig bortskämd.
Coolt med annorlunda teknik - det är spänning i sig
Många olika lägen (8 stycken) och bra att det går att justera styrkan på vågorna.

På mindra bra-sidan:
Den hade ganska mycket ljud när ljudvågorna gjorde sitt mot huden, så min första tanke var att det är inget man smyger med under täcket med andra i samma rum.
Det kan hända att ljudvågorna inte är en känsla man kommer överens med. Men gillar man sugande effekt på klitoris vid oralsex till exempel så kan det här vara något för dig.

Överlag är Lelo Sona Cruise en liten spännande rackare!


Lelo Sonic Cruise hittar du i webshopen Passion Of Sweden!






No comments:

Post a Comment