Monday, January 21, 2019

Idégrund för Dick Pic-projekt

Med inspiration av TV3’s Trolljägarna och avsnittet om Dick Pics författade jag förra veckan ihop ett blogginlägg om mina (igen) avvikande åsikter om fenomenet (https://bicoupleupclose.blogspot.com/2019/01/om-dick-pics.html).

Jag blir bekymrad över vårt hatiska angreppssätt som vi alltid svarar med när något nytt presenteras för oss. I Trolljägarna jagar programledarna efter näthatare, men jag undrar om gemene man egentligen är så mycket annorlunda? Har vi inte alla tagit till hat lite väl snabbt gentemot fenomenet om Dick Pics? Sitter publiken inte hemma efter ett sådant avsnitt och hatar?

Det vi alla gemensamt hatar är ju ofredandet och kränkandet av kvinnor genom skickandet av meddelanden med sexuella anspelningar utan att hon gett sitt medgivande. Detta är tyvärr den enda gemensamma punkt vi har i debatten. För sen anser jag att debatten också ska inberäkna textmeddelanden, fysisk beröring och även verbala uttalanden, inte endast begränsas till bilder på ett kön. Och sen tycker jag inte att bilder på kön uteslutande ska smutskastas som fenomen när det endast är en del av dem som har en ond avsikt. Jag tar personligen gärna emot Dick Pics från mina sexpartners och jag tycker inte om den nu pågående debatten som skuldbelägger mig som kvinna positiv till fenomenet och de män som skickar Dick Pics med goda avsikter.

Jag medger att jag ofta kan vara lite avvikande i mina åsikter och är nog lite väl liberal då det gäller sexuell frihet för kvinnor. Därför har jag bestämt mig för att testa om mina teorier kan stämma på en bredare massa. Mest för mig själv. Om någon annan också är intresserad så blir jag förstås glad.Jag påstår nämligen att endast en del av männen som skickar Dick Pics har en ond avsikt. Jag vågar till och med tro (eller kanske lite naivt hoppas) att de flesta Dick Pics skickas av personer med goda avsikter. Jag påstår också att fler tjejer än jag tar emot Dick Pics med positiv reaktion, så till vida att de skickats av en person hon gett sitt godkännande till. Jag vågar också påstå att flera kvinnor gärna skickar den kvinnliga motsvarigheten Slit Pics till sina sexpartners som en spännande handling mellan etablerade sexpartners.

Detta ämnar jag undersöka i ett litet ovetenskapligt och oprofessionellt amatör-forskningsprojekt som presenteras här (https://bicoupleupclose.blogspot.com/p/dick-pics-slit-pics.html). För om jag har rätt i mina påståenden så vill jag belysa det att faktum att debatten skambelägger personer, både mottagare och avsändare, som sysslar med Dick/Slit Pics.  Också de som gör det med goda avsikter. För budskapet till oss är – ni är sjuka i huvudet! För på riktigt tror jag inte att de med onda avsikter låter sig påverkas av den aggressiva debatten what so ever. De kommer nog att fortsätta ändå. Jag gör mig ledsen att vi blivit så duktiga på att skapa skuld och skam hos ”normala” människor i vår hetsiga jakt på de onda. Jag tänkte göra ett stand här för alla oskyldiga som drabbas.

För mitt projekt letar jag därför efter:
  1. Fem kvinnor i olika åldrar som ställer upp på att intervjuas och ärligt besvara frågor berörande Dick och Slit Pics
  2. Lika många män för samma ändamål
  3. Ospecifikt antal män som vill skicka mig Dick Pics för detta ändamål
  4. Ospecifikt antal kvinnor som vill skicka mig Slit Pics för samma ändamål
Kontakta mig på Messenger om du ställer upp som intervju-kandidat och på SnapChat med dina Dick/Slit Pics.  Gärna inom veckorna 4-5 2019. Sannolikt kommer rekryteringen att gå trögt och då kommer jag att headhunta kandidaterna :)


No comments:

Post a Comment