Monday, January 28, 2019

Att knulla eller att älska

Jag håller fortfarande på att sammanställa informationen från mitt privata lilla Dick Pic-forskningsprojekt, men jag fick en kick inspiration att göra ett litet sido-inlägg under tiden. Jag väntar ännu på att få svar på min enkät från visa av killarna.
Jag lyssnade på en podd i helgen om tjejers uppfattning av att knulla versus att  älska och blev intresserad av diskussionen. Som vanligt har jag en avvikande uppfattning :P och tänkte att jag måste skriva av mig lite.
Innan man börjar filosofera kring ett fenomen måste man ju först definiera variablerna. Annars kommer människor att missförstå varandra. - Vad exakt betyder begreppen att älska och vad betyder att knulla? För mig betyder att älska med någon att man har sex på ett nära och intimt sätt, både fysiskt men också emotionellt. För mig krävs det att jag har väldigt starka känslor för partnern för att jag ska kunna älska med hen. Stämningen är ofta romantisk, mysig och avslappnad. Man tar god tid på sig att njuta av varandras kroppar och beröring. Det är mycket smek, kyssar och mjukt hångel, långt förspel utan stress och sexet räcker länge. Efteråt kanske man somnar i varandras armar. Det vill man inte med ett One Night Stand.
När man knullar däremot är stämningen ofta lite djuriskt laddad – man bara måste få NU!. Man har bråttom att få av kläderna, förspelet är kort och man rusar fram genom sexet. Ett knull har ofta ett högt tempo, som ett hårt träningspass, och man kan räkna med att bli svettig :) I tid är knullet relativt kort och åtminstone jag är väldigt målinriktad på orgasm. Gärna så snabbt som möjligt. När jag kommit kan jag gärna hjälpa partnern att komma, men helst genast efteråt. Jag vill inte dra ut på det. Snabbisar är bra exempel på knull. Ur det avseendet är ett knull ganska lika onani. Jag ser nog ofta partnerns kropp likvärdigt en sexleksak. Därför har jag relativt lätt för att knulla med människor medan det krävs betydligt mycket mer innan jag vill älska med någon. Ett knull är ganska kliniskt och innehåller kanske inte en enda kyss. Om jag ska vara ärlig är jag mest fokuserad på mig själv och min egen njutning när jag knullar.      
Så – med vilka partners gör man vilket alternativ? Vi börjar med det enklaste och mest uppenbara. - Med mannen älskar jag naturligtvis, och med One Night Stands knullar jag. En klar och tydlig utgångspunkt. Men jag knullar också med mannen. Faktiskt oftare än vi älskar. Jag är en orgasm-beroende tjej och behöver komma en, gärna två, gånger per dag för att fungera som människa. Till min dagliga morgonrutin hör att jag ger mig själv den första orgasmen i duschen. Detta har jag gjort nu regelbundet i typ 25 år. Sen knullar jag gärna också på kvällen. Det är mest på helgen vi får tid för regelrätt älskande, vilket också är otroligt viktigt i ett parförhållande. Det stärker vår relation och vi kommer närmare varandra.
När det gäller One Night Stands har jag svårt att se mig själv i något djupare sexscenario. Jag vill nog gärna bara ha ett hårt, snabbt knull för att sedan klä på mig och gå hem. Jag har ofta inget större intresse av att lära känna personen eller att fortsätta träffas. Jag är ju lyckligt gift med världens bästa man, så jag vill inte göra någon olyckligt förälskad i mig. Jag letar inte efter ett kärleksförhållande. Detsamma gäller nog också med mina manliga knullkompisar. Jag knullar gärna men sparar älskandet till mannen.
Det finns förstås också undantag. Jag tror nog att jag älskar med min tjejkompis. Jo, det händer att vi ”bara” snabbt slickar av varandra ibland, men oftast är det mycket hångel och smek. Jag märker att jag är mer intresserad av hennes kropp än av andra liggs. Jag älskar att smeka de mjuka formerna, brösten, magen, rumpan. Och jag älskar att kyssa hennes mjuka läppar. Med en tjej blir det ju mycket handarbete och slick, och det är ju av naturen mjukare än regelrätt kuk-i-fittan-knull. Sen är vi bästa kompisar och jag har jättestarkt emotionellt band till henne, vilket gör det enkelt att älska med henne. Jo, jag är nog lite kär i henne om jag är ärlig. Skulle jag vara singel skulle vi nog vara ett regelrätt par tror jag. Och det känns jättefint att kunna ha henne som sexpartner trots att jag inte är det.
Ett annat undantag, som inte är ett sådär jättevanligt förekommande fenomen men ändå händer, är trekanter. Det normala är ju ändå att man knullar när man har gruppsex, men jag har en specifik händelse i mina tankar där det ovanligt nog istället blev älskande. Det var på en skidresa då jag och mannen värmde oss i duschen på kvällen. Duschen är ju annars ett favoritställe för älskande. Det är varmt, löddrigt och rummet fylls av het ånga. Man smeker in varandra med tvål över hela kroppen och sköljer varandra med hett vatten. Hela scenariot är väldigt erotiskt och sensuellt laddat. Föreställ er att man står där omfamnad av mannen och kysser varandra hett när kompisen kommer in. Han ställer sig bakom mig och börjar smeka mig bakifrån. Mannen kysser mina läppar och kompisen kysser mig längs halsen. De båda smeker mig över kroppen. Istället för två händer är det fyra. Jag tar dem in i mig, från varsitt håll, och vi älskade i duschen. - Jag i mitten av två heta killar. Detta är ett av de bästa sexminnena jag har :). Jag har haft sex med killen fler gånger men detta var enda gången vi älskade. Det har dock aldrig känts konstigt mellan oss.

När man läser artiklar på nätet finner man båda vinklingarna, vilket det också handlade om i podden – kvinnor som har tröttnat på sina män som bara vill älska och aldrig knullar, och kvinnor som har män som bara knullar och aldrig vill älska. Det verkar vara så att man klagar på det man har och vill ha det man inte har – dvs helt enligt människans natur. Svaret är att man behöver naturligtvis båda! Man behöver knulla, men man behöver också älska. Och det är inte endast mannens fel om en kvinnas sexliv inte är det hon inte vill ha. Det gäller för oss kvinnor att ta kontroll, börja ställa krav och börja ta för oss. Jag, personligen, behöver min onani, mina knull både med mannen, mina knullkompisar och ibland ett eller två One Night Stands. Jag  behöver också älska, både med min man och med min tjejkompis. Och jag tänker inte lägga ansvaret för att jag får det jag vill i någon annans händer. Men jag inser att jag är sexuellt avvikande :) Det viktiga är att tjejer vågar erkänna sina behov, vågar vara sig själv och vågar göra anspråk – vågar kräva!

No comments:

Post a Comment